sâmbătă, 3 ianuarie 2015

Cu fiecare pas mai aprope

Am încercat atât de mult să mă schimb, să devin o variantă mai bună a mea...

Uneori pare atât de simplu și firesc, gândindu-mă la ceea ce voi fi dacă schimb anumite comportamente, anumite gânduri. Și alteori... îmi vine să renunț, crezând că niciodată nu voi putea obține schimbarea dorită, crezând că „asta sunt eu și orice aș face mereu ajung la ceea ce sunt”.

Ca (viitor) psiholog, cred că în primul rând e nevoie să te schimbi, consiliezi pe tine, înainte de a face asta cu ceilalți. Și înveți atât de multe lucruri din asta, încât nu înțeleg încăpățânarea unora de a crede că sunt superiori, că ei nu au nevoie de îmbunătățiri. Oare nu-și dau seama că asta nu e decât o autosuficiență?

Dar da, preferăm să căutăm soluții minune, care ne oferă rezultate cu cât mai puțin efort. Oare de ce nu învățăm o dată că pentru a realiza cu adevărat ceva, e nevoie de muncă și perseverență?

Da, e greu. Îți vine să renunți cu totul când ți se pare că nimic nu s-a schimbat, mai ales dacă te mai și compari cu alții. Ghici ce? Nu trebuie să te compari decât cu tine însuți! Uită-te la ceea ce ai fost ieri, și dacă azi ești mai bun de atât, e un progres! Grijă doar, oricine are și zile mai proaste. E normal să existe și momente în care să ți se pară că „ai mers înapoi”. Contează ceea ce faci din acel punct. Mergi mai departe sau renunți?

Am încercat atât de mult să devin o variantă mai bună a mea...încât doare și e frumos în același timp.
Încât uneori am impresia că m-am pierdut pe mine. Și da, nu e plăcut. Și da, te extenuează psihic. Dar am 20 de ani. Acum mă formez mai mult decât o voi face toată viața. Acum decid cine, ce și cum vreau să fiu.

Ce mă motivează să merg mai departe, chiar și atunci când am impresia că m-am pierdut cu totul?
Gândul la ceea ce voi fi. Și progresul pe care îl văd.

Da, e greu. Însă cu pași mici și siguri, totul e posibil. Dacă nu iese din prima...asta nu înseamnă decât că poți să faci să iasă mai bine dintr-a...mia încercare.

Așa că în momente în care vrei să renunți, nu uita de ce ai vrut să faci asta de la bun început!
Pentru mine, funcționează.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu